Jdi na obsah Jdi na menu
 

 

Hlavní údaje o nás

8. 7. 2009

Cílem výchovy dětí v naší školce je rozvíjet dítě po všech jeho stránkách s respektem k jeho zvláštnostem ve vývoji jako osobnost.

Učitelka je průvodcem dítěte, jeho pomocník a ochránce.

Chceme každé dítě přijímat s láskyplnou péčí, vzbuzovat u něho pocit bezpečí a důvěry.

Zároveň pečujeme o společenství a přátelskou atmosféru ve třídě.

 

 

 

Waldorfská mateřská škola,

příspěvková organizace

Hruborohozecká 405, 511 01 Turnov

 

zobraz na mapy.cz

 

         telefon: 774 487 789         

         telefon kancelář: 484 840 420

         telefon kuchyně: 484 840 418

         telefon třída A: 484 840 416

         telefon třída B: 484 840 417

         telefon sborovna: 484 840 419

 

  • statutární orgán: Bc. Petra Šorfová, ředitelka, uč. tř. C

    zástupce stat. orgánu: Šárka Dědková, zástupce ředitelky, učitelka tř. B

    IČO: 72743948

  • č. účtu:27-9676870277/0100 Komerční banka pob. Turnov

     

Provozní doba, třídy a děti, školné

MŠ je v provozu pondělí - pátek: 6:30 - 16:00 hod.

Děti jsou rozděleny do 3 tříd. Výběr třídy je po dohodě možný.

 

Školné (úplata za předškolní vzdělávání) činí 800,- Kč měsíčně. Sleva pro sociální případy možná.
Děti s povinným předškolním vzděláváním školné neplatí.

 

Další pracovníci MŠ:

Jarmila Polakovičová, učitelka tř. A

Lucie Paska, Dis., učitelka tř. A

Petra Majdičová, učitelka tř. B

Bc. Lucie Kybalová, učitelka tř. C

 

Zdenka Sýkorová, školnice

Michaela Frydrychová, vedoucí školní jídelny

Lucie Bučková, kuchařka
 

 

 

Budova a vybavení školy

Školka sídlí v klidné městské čtvrti Daliměřice, je nově postavená a nově vybavená dřevěným nábytkem,  je obklopena zahradou nově osázenou stromy a keři s hracími prvky z akátu, s vodním prvkem.

 

Vzdělávací program

MŠ je waldorfského typu a pracuje na základech waldorfské pedagogiky jako alternativního směru výchovy dle vzdělávacího programu Waldorfská mateřská škola.
Cílem výchovy dětí v naší školce je rozvíjet dítě po všech jeho stránkách s respektem k jeho zvláštnostem ve vývoji jako osobnost. Učitelka je průvodcem dítěte, jeho pomocník a ochránce.
Chceme každé dítě přijímat s láskyplnou péčí, vzbuzovat u něho pocit bezpečí a důvěry. Zároveň pečujeme o společenství a přátelskou atmosféru ve třídě. Zabýváme se s dětmi praktickými činnostmi (pečení, úklid, péče o květiny, zvířátka, práce na zahradě, práce v dílně…), nevytváříme umělé situace, ale vše prožíváme doopravdy. Naše prostředí je plné přírodních materiálů, látek, dřeva, pracujeme s ovčí vlnou, hedvábím, včelím voskem a přírodními barvami. Hračky nekupujeme, ale většinu jich vyrábíme, šijeme panenky a zvířátka, v tomto nám často pomáhají i rodiče.
Všechny hračky a materiál je dětem po celou dobu pobytu volně přístupný. Dětem ke hře nabízíme přírodniny (kamínky, dřívka, špalíky, kaštany, mušle a pod.), které dítě inspirují a umožňují mu svobodně tvořit, volná hra, kdy si dítě samo volí, s čím a jak si bude hrát, je prioritou.
Pracujeme s rytmem, čímž rozvíjíme vůli dítěte, jako důležitou (
v tomto věku velmi tvárnou) součást osobnosti  (rytmus při hrách, ale i rytmus dne, týdne, roku).
Pracujeme s napodobováním (dítě následuje učitelku a dělá to, co ona) bez velkých a zbytečných příkazů a zákazů.
Rozvíjíme umělecké cítění a tvořivost (zpěv, akvarely, modelování včelím voskem, kresba voskovými bločky,…). Nikdy neurčujeme téma výtvarného projevu dítěte, výtvarný projev chápeme jako vnitřní výpověď dítěte a jeho prožitků.
O dítě se aktivně zajímáme (pozorování, vstupní a následné rozhovory s rodiči a mezi pedagogy, pravidelná pedagogická kolegia, pravidelná další vzdělávání učitelek ).
Myšlení dětí rozvíjíme při praktických situacích, při povídání v kruhu či individuálně, nikdy ne uměle-výukově. Nepoužíváme žádnou audio ani videotechniku či televizi. Každé dítě má právo na pozornost učitelky jemu samému, projeví-li o to zájem. Při vlastním tvoření respektujeme dítě a zbytečně ho nerušíme.
Spolupráce s rodinou dítěte a vzájemná pomoc je stěžejním pilířem naší práce. Každé dítě má právo na vlastní vývoj a životní cestu, respektujeme zvyklosti dítěte a jeho rodiny a snažíme se vyjít vstříc potřebám dítěte a požadavkům rodičů. Pro rodiče a děti pořádáme téměř každý měsíc slavnosti, kde rodič vidí, jak jeho dítě pokročilo ve vývoji a co nového si osvojilo. Rodiče se scházejí též na pravidelných Rodičovských večerech, kde se povídá o školce, dětech, ale i vyrábí spousta zajímavých věcí.
Vyvrcholením každoroční činnosti školky je Letniční jarmark, který již tradičně pořádáme se Spolkem rodičů a přátel WMŠ v prostorách školky a zahrady. Jeho finanční výtěžek je pak věnován na nákup zařízení a potřeb pro děti.

Ve druhém pololetí pravidla vždy 3x týdně probíhá příprava předškoláků na vstup do ZŠ místo spaní po obědě, kdy se pod vedením učitelky děti zabývají náročnějšími činnostmi (tkaní, šití, ruční háčkování, práce s papírem a keramickou hlínou), poslouchají delší příběhy a pohádky, hrají divadlo.

Tradiční aktivity

 Měsíční slavnosti k běhu roku pro děti i rodiče

    • Michaelská
    • Martinská
    • Adventní
    • Vánoční
    • Tříkrálová
    • Vynášení smrtky
    • Velikonoční
    • Letnice
    • Svatojánský jarmark
    • Rozloučení se školáky se spaním ve školce přes noc
        
  • Další příležitostné akce
  • návštěvy divadelních představení
  • divadlo v MŠ
  • kouzelník
  • návštěvy dopravního hřiště
  • koncerty, výstavy
  • ekologické akce, spolupráce s Waldorfskou ZŠ Semily a dalšími školami ve městě Turnov, Městskou knihovnou, besedy a přednášky pro rodiče, výlety

              

 

Historie 

Naše mateřská škola se jako alternativní začínala rozvíjet po sametové revoluci v roce 1989. Již v roce 1990 proběhly první přednášky a kursy pořádané panem Dr. Josefem Bartošem zaměřené na waldorfskou pedagogiku. Za pomoci přátel ze zemí bývalé západní Evropy (hlavně Německa a Holandska) se začalo formovat v Čechách zázemí pro nový druh pedagogiky pro nás dosud neznámý. V této době pracovala ve školce paní ředitelka Květa Loukotová a ta dala vývoji ve směru k waldorfské pedagogice zelenou.

Waldorfská mateřská škola  s kapacitou 50 dětí vznikla za podpory sdružení rodičů a se souhlasem zřizovatele, uděleným k 1. 1. 1997. Statut „waldorfská“, jenž je udělovaný Mezinárodním sdružením waldorfských mateřských škol ve Stuttgartu, získala k 13. 5. 1997. Právním subjektem je od 1.1.2003.

 

Zápis do MŠ

Do školky se přijímají zpravidla děti, které dovrší 3 let během školního roku.
Zákonní zástupci podávají žádost o přijetí do MŠ (i elektronicky), následně dodají vyplněný evidenční list, potvrzení od lékaře o zdravotním stavu dítěte a očkování.
 Ředitelka do dvou týdnů ode dne zápisu vyvěsí seznam přijatých dětí na vchod do MŠ a na web MŠ.

Zpravidla se přijímají děti na  příští školní rok nejpozději v den Zápisu do MŠ (bývá v období duben-květen), v případě nenaplněné kapacity celoročně. S prostředím a programem školky je možné se seznámit na Dnu otevřených dveří, který bývá  před zápisem (vše zde bývá včas zveřejněno) či po předchozí domluvě kdykoli.

Školní jídelna při Waldorfské MŠ - základní informace

  Kontakty
  • telefon: 484 840 418
  • vedoucí ŠJ: Michaela Frydrychová 

Způsob odhlašování stravy

Odhlašovat a přihlašovat stravu je možné telefonicky (i sms) na tel. číslo ŠJ, nebo osobně v MŠ do 7:30 hod. či zápisem do sešitu ve vstupní chodbě.

Připomínky či návrhy ke stravě od Vás rádi uslyšíme. Máte-li zájem o recepty oblíbených jídel vašeho dítěte, rádi je zde zveřejníme. Napište nám!

Stravovací doba

 

 dopolední  svačina     9:30 -  9:45 
 oběd   11:50 - 12:20
 odpolední  svačina   14:15 - 14:30
 

Poplatky za stravné

 

 Poplatky za stravné      děti 3-6 let       děti 7 let
 polodenní stravování 25 28
 celodenní stravování 33 37

 

Ostatní informace

Celodenní strava z čerstvých produktů bez polotovarů a instantních přípravků, ovoce v průběhu celého dne, zelenina, bioprodukty, mléčné výrobky z farmy, ovocné čaje, filtrovaná voda a šťávy jsou dětem stále k dispozici, ve školce i na zahradě, během celého pobytu.